Μετάφραση

HelpText



Μεγέθυνση (Zoom-In): Ctrl + , Σμίκρυνση (Zoom-Out): Ctrl - , Επαναφορά (1:1): Ctrl 0 . Καλύτερη απεικόνιση με: Chrome, Firefox, Maxthon, Opera, Safari.

Επιστροφή


Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα > Σελίδα Αναρτήσεων.

news

11 Μαΐ 2011

Τι είναι η εργοθεραπεία



Σύμφωνα με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Εργοθεραπευτών, (WFOT – World Federation of Occupational Therapists),  και το Συμβούλιο Εργοθεραπευτών Ευρωπαϊκών Χωρών, (COTEC – Congress of Occupational Therapists for the European Countries):

 Σκοπός της Εργοθεραπείας είναι η προαγωγή της υγείας και της ευεξίας των ατόμων μέσω του «έργου», καθώς και η διευκόλυνση των ατόμων στο να συμμετέχου στις καθημερινές δραστηριότητες και λειτουργίες.
 Οι εργοθεραπευτές δουλεύουν σε ευρύ φάσμα υπηρεσιών, όπως νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα, χώροι εργασίας, σχολεία, κατ’οίκον, ΚΑΠΗ – γηροκομεία, αναμοφωρτήρια – φυλακές κα.
Παιδιά που χρειάζονται βοήθεια στο γράψιμο, στις σχολικές εργασίες και πρακτικές, στην αυτοϋπηρέτηση και στην κοινωνική συμμετοχή μπορεί να χρειάζονται και εργοθεραπευτική παρέμβαση.
Οι εργοθεραπευτές δουλεύουν με τα παιδιά και τις οικογένειές τους στο σχολείο δίνοντας έμφαση σε:
  • κινητικότητα και μετακίνηση
  • χειρισμό των υλικών της τάξης, (χάρακα, κιμωλία, κλπ)
  • λειτουργικό γραπτό λόγο
  • σχολικές εργασίες και πρακτικές
  • δεξιότητες αυτοϋπηρέτησης
  • κοινωνική συμμετοχή
  • δεξιότητες παιχνιδιού και ελεύθερου χρόνου
  • γενικότερη ευεξία
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού πρέπει να έχουν ανεπτυγμένες τόσο τις σχολικές όσο και τις λειτουργικές τους δεξιότητες.
Οι σχολικές δεξιότητες μπορεί να περιλαμβάνουν αφαίρεση διψήφιων αριθμών, γράψιμο με κιμωλία, εντόπιση πόλεων σε χάρτη, κ.α.
Οι λειτουργικές δεξιότητες μπορεί να αφορούν άνοιγμα-κλείσιμο του φερμουάρ κασετίνας, κόψιμο με ψαλίδι, γράψιμο με ευανάγνωστα γράμματα σε μικρό χρόνο κ.α.

----------------------------------------
Η Εργοθεραπεία στα πλαίσια της πρώιμης παρέμβασης μπορεί να αναγνωρίσει έγκαιρα και να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που εμφανίζονται στην ανάπτυξη του παιδιού. Αν έχετε παρατηρήσει δυσκολίες, είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής του παιδιού. Ειδάλλως θα δημιουργήσουν βάσεις που θα εμποδίσουν το παιδί να ενταχθεί ομαλά στο σχολείο, σε παρέες και στην μετέπειτα ενήλικη ζωή του.
Σε κάθε ηλικία αντιστοιχούν διάφορες ικανότητες που το παιδί αναμένεται να έχει αναπτύξει. Αυτές είναι:
2 ετών
Περπατάει προς όλες τις κατευθύνσεις
Κλωτσάει μπάλα ακίνητη
Αναγνωρίζει τα μέρη του σώματος
Περνάει ένα κορδόνι μέσα από χάντρες
Κατανοεί απλές εντολές
Ακούει το όνομά του
Ανεβοκατεβαίνει σκάλες (ένα-ένα σκαλί)
Έχει βλεμματική επαφή
Παρακολουθεί ένα αντικείμενο που κινείται
Τρώει όλες τις τροφές
Βοηθάει στην ένδυση
3 ετών
Μπορεί να ισορροπεί
Έχει ξεχωρίσει πιο χέρι θα χρησιμοποιεί
Συμμετέχει στο ντύσιμο - γδύσιμο
Μπορεί να κρατήσει το μολύβι ή τον μαρκαδόρο
Μπορεί να παίξει με παιχνίδια της ηλικίας του
Μπορεί να φτιάξει κάτι με τουβλάκια
Ακούει στο όνομά του
Ειδοποιεί για πότε θέλει να πάει τουαλέτα
4 ετών
Μπορεί να κάνει κουτσό
Κάνει ποδήλατο
Μπορεί να κλωτσήσει μπάλα
Κόβει με ψαλίδι
Μπορεί να φάει μόνο του
Τελειώνει πάζλ 5 κομματιών
Χρωματίζει με μπογιές μέσα σε πλαίσιο
Μπορεί να βάλει κάποια ρούχα του μόνο του
Κάθεται για πάνω από 5 λεπτά να κάνει κάτι
Ξέρει πάνω από 3 χρώματα και 3 σχήματα
5 ετών και πάνω
Ανεβοκατεβαίνει σκάλες μόνο του
Κάνει ποδήλατο έστω με βοηθητικές ρόδες
Κόβει συγκεκριμένα σχήματα με ψαλίδι
Ντύνεται μόνο του
Πάει μόνο του στην τουαλέτα
Καταλαβαίνει έννοιες χρόνου και τόπου
Αντιγράφει το όνομά του
Ξέρει να ζωγραφίζει άνθρωπο
Μένει συγκεντρωμένο για πάνω από 10 λεπτά
Μπορεί να ξεχωρίσει δεξί - αριστερό
Αυτή η λίστα έχει βγει σύμφωνα με την φυσιολογική «Ανάπτυξη του παιδιού» όπως την έχει ορίσει το Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Α’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σύμφωνα με αυτήν την κλίμακα μπορούμε να ελέγξουμε και εμείς το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού, να επισημάνουμε τις δυσκολίες και να προσφέρουμε έγκαιρα και άμεσα την παρέμβαση που απαιτείται.
Κατερίνα Συμεωνίδου
Εργοθεραπεύτρια

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε τα σχόλιά σας εδώ...